onsdag 20 april 2011

Laddar inför världsbokdagen

På lördag den 23 april infaller Världsbokdagen och enligt O har dragit ihop ett stort gäng bloggare som skall fira dagen genom en bokbloggsstafett för att hylla läsningen och litteraturen. Jag plitar som bäst på mitt inlägg som kommer att dyka upp under lördagen. Den exakta tidtabellen publicerar jag när det närmar sig lite mer.

Läs mer om stafetten hos följande bloggare:
och dagarna går…, Ariels Bokhylla, Eli läser och skriver, Can’t sleep, must read, Fiktiviteter, Böcker böcker böcker, Marias Bokblogg, the curious case of the books, Tidnings Ida, Talk nerdy to me, Bokform, Boklesebloggen min, Bokomaten, Två träd i en bokskog, Mimmimaries böcker och annat, Inreda med böcker, Havsdjupens sal, Ciccis Bokblogg, Böcker etc., Lingonhjärta, Lyrans Noblesser, Ord och inga visor, En full bokhylla är en rikedom, enligt O

5 kommentarer:

  1. Ni vet att världsbokdagen redan varit, va?

    http://www.unesco.se/Bazment/Unesco/sv/Om-Unesco/varldsbokdagen_info.aspx

    SvaraRadera
  2. Feuerzeug: Jodå, jag känner till att svenska unesco-rådet hade en rekommendation om att flytta firandet eftersom det sammanfaller med påskafton, men själva Världsbokdagen inträffar alltid den 23 april - Påsk eller ej :)

    SvaraRadera
  3. Jag ska följa era inlägg.Kanske inte varje timme. Det är ju trots allt påskafton,med allt vad det innebär med att måla ägg och gömma ägg och äta gott.

    SvaraRadera
  4. Bokstödet : precis - det är vi nog få som hinner :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)