torsdag 24 november 2011

Vinnarläsning att se fram emot

Som vanligt har jag hamnat lite på efterkälken, men även jag vill såklart kommentera och framförallt gratulera Augustprisvinnarna!

Ibland lockar vinnarna inte alls till läsning, men iår ser det annorlunda ut. Sedan tidigare står både Jessica Schiefauers Pojkarna (vinnare i barn- och ungdomsklassen)och Elisabeth Åsbriks I Wienerwald står träden kvar (vinnare i fakboksklassen) på min läslista. Efter att ha läst lite mer om Tomas Bannerheds Korparna (vinnare av skönlitterära klassen) undrar jag om inte även den borde hamna där. Dessutom ligger Man Booker Prize vinnaren Julian Barnes bok The Sence of an Ending utläst på ett nattduksbord nära mitt och lockar till läsning.

På tal om vinnare så har jag dessutom vunnit 2 böcker på boktipset.se idag! Nämligen Eldvittnet av Lars Kepler och Mannen som föll i glömska av Mia Ajvide. Jätteroligt. Dock dröjer det väl ett tag innan jag själv kommer läsa dem - först får familjen hemma i Sverige hugga in på dem.

Hoppas på mycket bra läsning framöver alltså :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)